Saturday, 12 February 2005

Old News

I just saw this on Green Fairy Dot Com. A clip of an unknown Fox News presenter commenting on the results of the Hutton Inquiry on the death of Dr David Kelly and the subsequent resignation of Greg Dyke in a slot called My Word in January 2004.
Here is a transcript of the broadcast:


My Word. Well today the British Broadcasting Corporation was forced to pay up for its blatant anti-americanism before and during the Irak war; a frothing at the mouth anti-americanism that was obsessive, irrational and dishonest. The BBC, the Beeb, was one of the worst offenders in the British press because it felt entitled to not only pillory America, Americans and George W Bush but felt entitled to lie, and when caught lying felt entitled to defend its lying reporters and executives. The incident involved the reporter Andrew Gilligan who made a fool of himself in Baghdad when the American invasion actually arrived in the Iraky capital. Gilligan, pro-Iraky and anti-American, insisted on the air that the Iraky army was heroically repulsing an incompetent American military. Video from our own Greg Kelly of the American army moving through Baghdad at will put the lie to that. After the war, back in London, Gilligan got a guy named David Kelly to tell him a few things about pre-war assessment on Irak's weapons programmes and Gilligan exagerated, lie, about what Kelly had told him. Kelly committed suicide over the story and the BBC, far from blaming itself, insisted its reporter had a right to lie, exagerate, because, well, the BBC knew the world was wrong and anything they could say to underscore that point had to be right. A British government investigation slammed the BBC today and a Beeb exec resigned to show they got it. [leaning forward] But they don't!!!. Next time you hear the BBC bragging about how much superior the Brits are at delivering the news rather than Americans who wear [touching his own lapel] flags on their lapels, remember it was the Beeb caught lying. My Word.


Do watch the clip here, and see what childish tone the presenter is using in his delivery.

Fox is owned by Rupert Murdoch's group, News Corp.

No comments:

Post a Comment

Please leave your comment here. Note that comments are moderated and only those in French or in English will be published. Thank you for taking the time to read this blog and to leave a thought.